6 de març del 2012

Comença la recerca

Un dissabte al matí d'ara fa uns mesos, en una de les meves visites habituals a la família de Sant Martí Sarroca, vaig sortir a passejar i sota una olivera que semblava centenària hi havia un pagès. Com és habitual, em vaig parar a saludar i no va trigar gaire en començar a explicar-me la seva història. Tota la seva vida s'hi havia dedicat a la pagesia. A la seva família feia moltes generacions que conreaven vinya, cereals, horta i fins i tot algun fruiter per al consum propi. I em va explicar que a Sant Martí sempre s'han conreat moltes varietats típiques del Penedès, productes que creixien amb molta qualitat gràcies al clima, el sòl i l'alçada de Sant Martí. M'hagués agradat molt compartir aquella conversa amb tots vosaltres i tot i que no he pogut trobar a aquell pagès un altre cop, a partir d'ara portaré a les meves excursions la càmera, perquè pugueu veure tots els testimonis dels pagesos amb qui m'hi vaig trobant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada